لبخندی به پهنای قـــــــاره

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ کانادا کشوری که در قاره امریکا واقع شده است طرف داران زیادی پیدا کرده است. منشأ وجود چنین طرف‌دارای ای از کجا می‌آید؟ کشور کانادا به دلیل داشتن فرصت های شغلی بی شمار، طبیعت و منطقه جغرافیایی خوب، رفاه بالای اجتماعی و سبک زندگی باعث شده تا افراد زیادی این رؤیا را در سر داشته باشند که در کانادا زندگی کنند. با دنت ایمیگریشن مشاوره مهاجرت دندانپزشکان همراه باشید.

افرادی همچون دانشجویان، پزشکان و متخصصان، سرمایه گذاران و افرادی که آینده فرزندشان برایشان مهم است. مهاجرت به کانادا تمام امکانات موجد در کشورش را دارا است به‌طوری‌که از کانادا به عنوان مهاجرپذیرترین کشور یاد خواهد شد.

فرصت هایی که در اختیار شما قرار می گیرد، قاعدتاً دوست دارید تا آینده خود را در کانادا بسازید. چرا که از آینده تان در این کشور مطمئن هستید و با برنامه ریزی درست پس از چند سال در جایگاهی درست قرار خواهید گرفت.

مراحل مهاجرت به کانادا

اما اولین سؤالی که در ذهن افراد به وجود می آید این است که برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

دغدغه ای است بسیار درست که در مقاله ای که در حال خواندن آن هستید به جواب خواهد رسید. مهاجرت به کانادا مکن است کمی سخت باشد ولی نه به صورتی که از مهاجرت کردن نا امید یا پشیمان شوید.

مهاجرت کردن به خصوصی به کشوری مانند کانادا نیازمند دقت بالا و صبر و حوصله است. زیرا راه های مختلفی برای هم‌چین کاری وجود دارد و شما باید بهترین راه را برای خودتان انتخاب کنید. البته بدانید که مهاجرت کردن بدون پشتیبانی و مشاوره کاری است ریسکی و خطرناک. اگر که شما مشاوره ای برای مهاجرت داشته باشید قدم هایتان را با دقت بیشتری و دقیق تر خواهید گذاشت تا شانس بیشتری برای شهروند شدن در کانادا داشته باشید. در ادامه نکاتی مهم درباره داشتن یک مشاور خوب مهاجرتی خواهیم گفت.

اولین کار برای مهاجرت به کانادا چیست؟

ابتدایی ترین قدم در مهاجرت به کشور بررسی دقیق کشور مقصد است. شما باید به طور کامل با کانادا آشنا شوید. نکات مثبت و منفی کشور را دریابید. بعد از آن و تحلیل همه جانبه کشور مقصد تصمیم به رفتن یا ماندن بگیرید.

کشور کانادا کشوری سردسیر و دارای 38 میلیون نفر جمعیت است و نکته خوب این است که در این کشور تعداد زیادی از دانشجویان و افراد مهاجر از دیگر کشور ها وجود دارند. از همین رو متوجه خواهید شد که در کشور کانادا به طور سخت و طاقت فرسایی با فرهنگ بیگانه ای رو به رو نیستید.

در اصل به دلیل حجم زیاد مهاجرین در کانادا فرهنگ کانادا که می تواند تا حدی به فرهنگ کشور امریکا نزدیک باشد، به صورت زیادی غالب نیست و از این بابت راحت هستید.

کشور کانادا که آب و هوای خشک دارد مناسب افرادی است که تحمل سرما را داشته باشند، زیرا به جز تابستان در دیگر فصول امکان بارش برف شدید وجود دارد.

کانادا برای افرادی مناسب است که روحیه پیشرفت و تلاش کردن داشته باشند. زیرا تعداد زیادی از دانشجوان در کانادا قرار دارند که از دانشگاه های معتبر دنیا در کانادا اقامت دارند. در کانادا باید تلاش کرد تا بتوان موفق شد.

قدم بعدی که برای مهاجرت به کانادا لارم است، شناخت مسیر مهاجرت است. برای مهاجرت کردن به کانادا روش های زیادی وجود دارد که باید به بررسی آن ها پرداخت تا دومین قد مهاجرتی خود را بشناسید. اما تنها شناخت راه های مهاجرت به کانادا کافی نیست. به خود کمک کرده اید اگر با یک مشاور مهاجرتی کار های خود را پیش ببرید تا مجبور باشید همه کار ها را به تنهایی انجام دهید.

مشاوری که سریعت ترین و بهترین راه را برای شما انتخاب می کند کمک بزرگی به  ساخت آینده تان کرده است.

از چه طریقی به کانادا مهاجرت کنم؟

  • مهاجرت کاری

اگر که دارای یک مهارت و شغل باشید، کانادا این فرصت را به شما می دهد تا شهروندش شوید و از طریق ویزای کار در کانادا اقامت دائم داشته باشید. برنامه اکسپرس اینتری: این برنامه برای جذب نیروی کار متخصص در مشاغل مورد نیاز کانادا طراحی شده است.
برنامه‌های استانی نامزدهای استانی (PNP): این برنامه‌ها به استان‌های کانادا اجازه می‌دهد تا از طریق معیارهای خاص خود، نیروی کار مورد نیاز خود را از خارج از کانادا جذب کنند.
برنامه‌های کارآفرینی: این برنامه‌ها برای جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به کانادا طراحی شده‌اند.

  • سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری می تواند جز راه های مهاجرتی مورد استقبال کانادا هم باشد. سرمایه گذاری در بخش هاب تجاری، مسکونی، کارآفرینی و… در کانادا روش خوبی برای داشتن اقامت در آن کسور است.

برنامه سرمایه گذاری استانی (PSIP): این برنامه برای جذب سرمایه گذاران به استان‌های کانادا طراحی شده است.
برنامه ویزای استارت آپ: این برنامه برای جذب کارآفرینان و ایده‌های نوآورانه به کانادا طراحی شده است.

  • مهاجرت تحصیلی

تعداد زیاد دانشجویان پزشکی و دیگر رشته ها طی سال های اخیر تصمیم به زندگی در کانادا گرفته اند. از داشتن شرایط مهم می توان به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، نداشتن سوء سابقه، سرمایه لازم اشاره کرد. کانادا کشوری مهاجر پذیر برای دانشجویان بوده و است.

دریافت پذیرش از دانشگاه یا کالج معتبر در کانادا: پس از دریافت پذیرش، می‌توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.
برنامه‌های کار پس از تحصیل: پس از فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه یا کالج کانادایی، می‌توانید برای ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنید و تا حداکثر سه سال در کانادا کار کنید.

  • ازدواج برای مهاجرت به کانادا

افرادی که تصمیم به ازدواج در کانادا می کنند باید همسر با اصلیت کانادایی داشته باشند. در این صورت می توانید قامت دائن کانادا را داشته باشید. یک سری مراحل اداری و مهم برای انجام شدن کار ها وجود دارد که بهتر است تا با مشاورین در تماس باشید.

  • مهاجرت خانوادگی

اسپانسرشیپ همسر: اگر همسر شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، می‌تواند برای شما اسپانسرشیپ کند و شما را به کانادا بیاورد.
اسپانسرشیپ فرزندان: اگر فرزند شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، می‌تواند برای شما اسپانسرشیپ کند و شما را به کانادا بیاورد.
سایر برنامه‌های اسپانسرشیپ خانوادگی: کانادا برنامه‌های اسپانسرشیپ دیگری نیز برای اعضای خانواده، مانند پدر و مادر، خواهر و برادر و … ارائه می‌دهد.

  • خرید ملک در کانادا

خرید خاک و خانه در کشور کانادا روشی برای گرفتن اقامت دائم نیست اما می توانید از طریق آن مهاجرت کنید. چنین روشی خیالی در بین افراد مرسوم نیست و پیشنهاد می شود تا از دیگر روش ها برای مهاجرت اقدام نمایید. اما اگر راه دیگری برای مهاجر نداشتید، خرید ملک انتخاب خوبی است.

تا به این جا راه های متفاوت مهاجرت به کانادا را شرح دادیم. تصمیم با شما است که از کدام طریق مهاجرت کنید. داشتن شرایط منحصر به فرد شرط مهمی است که بهتر است با مشاوران مهاجرتی جلسات داشته باشید تا مهاجرت خوبی را پشت سر بگذارید.

  • مهاجرت پناهندگی

برنامه‌های پناهندگی: اگر به دلیل آزار و اذیت، جنگ یا سایر دلایل، قادر به زندگی در کشور خود نیستید، می‌توانید برای پناهندگی در کانادا اقدام کنید.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا به برنامه مهاجرتی انتخابی شما بستگی دارد. به طور کلی، می‌توان شرایط و مدارک لازم را به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

شرایط:

  1. سن: هر برنامه مهاجرتی محدوده سنی خاص خود را دارد.
  2. تحصیلات: سطح تحصیلات مورد نیاز برای هر برنامه مهاجرتی متفاوت است.
  3. تجربه کاری: سابقه کار مرتبط با شغل مورد نظر در برخی از برنامه‌های مهاجرتی الزامی است.
  4. مهارت زبانی: تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در اکثر برنامه‌های مهاجرتی الزامی است.
  5. تمکن مالی: شما باید نشان دهید که از نظر مالی قادر به حمایت از خود و خانواده خود در کانادا هستید.
  6. سلامتی: شما باید از نظر سلامتی شرایط لازم برای ورود به کانادا را داشته باشید.
  7. عدم سوء پیشینه: شما باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهید.

مدارک:

  1. گذرنامه معتبر: گذرنامه شما باید حداقل تا شش ماه پس از ورود به کانادا اعتبار داشته باشد.
  2. مدارک هویتی: شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک هویتی
  3. مدارک تحصیلی: مدارک تحصیلی مانند دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و …
  4. مدارک سابقه کاری: گواهی سابقه کار، قراردادهای کاری و …
  5. مدرک زبان: مدرک آیلتس یا تافل
  6. گواهی تمکن مالی: ارائه گردش حساب، گواهی سپرده بانکی و …
  7. گواهی سلامتی: گواهی پزشکی مبنی بر سلامت شما
  8. گواهی عدم سوء پیشینه: گواهی از مراجع ذیصلاح مبنی بر عدم سوء پیشینه

 

سخن پایانی

در این مقاله به سؤال برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ به طور کامل پاسخ دادیم. شما باید برای قدم اول کشور مقصد را بررسی نمایید تا ببینید که با آن مشور ارتباط برقرار می کنید یا نه.

سپس راه های مهاجرتی را با کمک مشاوری که دارید انتخاب کنید و مراحل ورد نیاز را طی کنید تا در کانادا زندگی عالی داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟

مسئله ای که وجود دارد بهترین راه مهاجرتی آن است مکه با شرایط شما مطابقت داشته باشد و شما مجبور به پرداخت هزینه های بیش از حد نباشید. باید راهی را انتخاب کنید که برای شما سریع تر است.

پرطرف‌دار ترین راه های مهاجرتی کدام اند؟

مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ویزای ماری در سال های گذشته رو به افزایش بوده است.

برای مهاجرت باید مشاور داشته باشیم؟

داشتن مشاور می تواند مار شما را به جلو بیندازد و درست ترین راه ممکن را برای شما در نظر بگیرد. مشاور های مهاجرتی و خدماتی که ارائه می دهند راه شما را هموارتر می کنند.

سرمایه لارم برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

مقدار هزینه لارم برای مهاجرت کانادا بستگی به روش مهاجرت شما دارد. این که بخواهید از طریق تحصیلی و یا کاری بروید بسیار فرق دارد.

مدرک زبان برای مهاجرت مهم است؟

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی شانس شما را برای شهروند شدن در کانادا افزایش می‌دهد زیرا که مانند یک شهروند بومی خواهی شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *