لبخندی به پهنای قـــــــاره

مهاجرت به کانادا

مهاجرت کانادا، سرزمینی پهناور با طبیعتی بکر و مردمی خونگرم، فرصت‌های بی‌نظیری برای زندگی و آینده‌ای روشن را به شما هدیه می‌دهد. تحصیل در دانشگاه‌های برتر، اشتغال در مشاغل پردرآمد، امنیت و ثبات اقتصادی و کیفیت بالای زندگی، تنها گوشه‌ای از مزایای مهاجرت به کانادا هستند؛ در سازمان مهاجرتی دنت ایمیگریشن از امضا تا ویـــــــــــــزا همراه‌تان هستیم ❤️

لبخندی به پهنای قـــــــاره

رویای زندگی و کار در کانادا به عنوان یک دندانپزشک را در آغوش بگیرید!

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق های مختلفی امکان پذیر است که بستگی به شرایط هر فرد دارد. برخی از دانشجویان هستند که قصد ادامه تحصیل دارند، برخی پرستار و پزشک متخصص هستند، برخی دیگر هم از از طریق سرمایه گذاری قصد مهاجرت به یکی از بهترین کشور های جهان را دارند.

مهاجرت عملی است که باید قبل از اقدام تحقیق گستره ای انجام داد تا با اطلاعات کامل به کشوری مهاجرت کرد. چرا که فردی از شرایط کشور مقصد اطلاعات کامل ندارد و پس از سفر، متوجه می شود که اصلا هیچ علاقه ای به کشور مقصود ندارد و بهتر بود که به کشور دیگری نقل مکان می کرد.

یکی از همین کشور ها می تواند کانادا باشد. افرادی در مهاجرت موفق خواهند شد که صفر تا صد مهاجرت به کانادا را از قبل خوانده باشند. مطالب مفیدی از جمله هزینه های سفر، نحوه مهاجرت، چگونگی مهاجرت، سختی و خوبی های مهاجرت را خوب است که بدانید.

یکی از نکاتی که مهم است، بهترین راه مهاجرتی برای هر فرد است. شاید پزشک متخصص یا دانشجویی نمی داند که از کدام روش باید اقدام کند. در این جا است که تیم های مشاوره ای که در خدمت شما گذاشته خواهد شد ذهن و فکر شما را در این زمینه بازتر خواهند کرد تا مسیر پیش روی خود را بهتر بشناسید. مهاجرت روندی است که نیاز به راهنمایی افراد با تجربه در این عمل دارد و باید از آن ها فرا گرفت.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا

دسته هزینهشرح هزینههزینه تخمینی (دلار کانادا)
هزینه‌های درخواست و پردازش  
برنامه اکسپرس اینتریهزینه رسیدگی به درخواست متقاضی اصلی اکسپرس اینتری.۱۳۲۵ دلار
اعضای خانوادههزینه برای هر یک از اعضای خانواده (همسر یا فرزند تحت تکفل) موجود در برنامه.۱,۳۲۵ دلار (همسر)، ۲۲۵ دلار (فرزند)
برنامه نامزدهای استانیبرخی از استان‌ها برای پردازش درخواست‌های PNP هزینه‌ای دریافت می‌کنند.بر اساس استان متفاوت است
آزمون‌های زبان  
آیلتس یا TEF کاناداهزینه آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی (IELTS) یا فرانسوی (TEF).۳۰۰ تا ۳۲۰ دلار
اعتبارسنجی مدارک تحصیلی  
هزینه ECAهزینه اعتبارسنجی مدارک خارجی برای معادل سازی با مدارک کانادایی.۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار
ازمایش پزشکی  
هزینه معاینه پزشکیمعاینات بهداشتی مورد نیاز توسط پزشکان پانل تایید شده۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار
بیومتریک  
هزینه بیومتریکهزینه انگشت نگاری و عکس.۸۵ دلار (انفرادی)، ۱۷۰ دلار (خانوادگی)
گواهی‌های عدم سوءپیشینه  
هزینه گواهیدریافت گواهی عدم سوءپیشینه از هر کشوری که متقاضی از ۱۸ سالگی به مدت بیش از ۶ ماه در آن زندگی کرده است.در هر کشور متفاوت است
هزینه دریافت اقامت دائم  
RPRF یا حق اقامت دائمهزینه‌ای که متقاضیان موفق قبل از اقامت دائم می‌پردازند.۵۰۰ دلار
تمکن مالی  
تمکن مالی مورد نیازمبلغ مورد نیاز برای نشان دادن توانایی حمایت از خود و خانواده پس از مهاجرت.براساس تعداد نفرات خانواده متفاوت است
هزینه‌های اضافی  
هزینه سفر به کانادابلیط هواپیما و هزینه‌های مربوط به سفر برای مهاجرت به کانادا.بر اساس مکان و فصل متفاوت است
هزینه مسکنمسکن موقت پس از ورود به کانادا تا زمانی که محل اقامت دائم پیدا شود.بر اساس منطقه متفاوت است
متفرقهبه عنوان مثال: ترجمه، اسناد محضری، حمل و نقل وسایل شخصی، هزینه‌های منزلمتفاوت است
جدول هزینه‌های مهاجرت به کانادا بستن

اساسی ترین و مهم ترین بخش مهاجرت کردن به هر کشوری بحث هزینه های او است. هزینه های مهاجرت کردن به کانادا به ملاک های مختلفی بستگی دارد که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم. هزینه مهاجرت برای فردی که دانشجو است با افرادی که قصد دارند تا از طریق سرمایه گذاری یا ازدواج مهاجرت کنند قاعدتا فرق دارد. مهاجرت برای دانشجویان از هزیه کمتری برخوردار است، زیرا در برخی موارد دانشگاه مورد نطر در کانادا می تواند مقداری از هزینه های دانشجو را پرداخت کند.

هزینه هایی که صرف اقامت دائم خواهند شد.

  • بررسی پرونده مهخاجرت اقامت دائم: 1365 دلار
  • هزینه ها برای انگشت نگاری: 170 دلار
  • هزینه حق اقامت دائم: 512 دلار
  • هزینه های متغیر برای وکیل، ترجمه مدارک، سفر وغیره…

ولی خوب است این نکته را بدانید که هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری ممکن است مبلغی حدود 100 هزار دلار الی 900 هزار دلار کانادا لازم باشد تا بتوانید در کانادا زندگی نرمالی داشته باشید.

برخی از هزینه ها به دلایل مختلف ممکن است که فرق کرده باشند و کمتر یا بیشتر شده باشند. برای این موضع باید با مشاوره های مهاجرت تماس حاصل نمایید و جلسات را برگذار کنید. هم از بروز ترین هزینه ها با خبر باشید و هم روند مهاجرت خود را با مشاوره پیش ببرید تا مهاجرتی بی نقص داشته باشید.

کانادا سرزمین فرصت‌ها

کانادا کشوری سرد سیر در شمال قاره آمریکا واقع شده است که با دیگر کشور های سردسیر همسایه است. یعنی تا همین جا متوجه شدیم برای زندگی در کانادا باید تحمل سرمای شدید به خصوص در زمستان را داشت.

زبان رسمی کانادا فرانسوی و انگلیسی است. زبان هایی که در سرتاسر دنیا طرف داران زیادی دارد. زبان انگلیسی که برخی از افراد در زندگی شان حتی بدون قصد مهاجرت اقدام برای یادگیری آن خواهند کرد. اگر هم که زبان فرانسوی را به خوبی یاد گرفته باشید و مدرک زبان فرانسوی دارا باشید، برای مهاجرت یک قدم جلوتر از دیگران هستید.

کشور کانادا که جمعیتی 38 میلیون نفری دارد تعداد 210 الی 220 هزار نفر ایرانی در همچین کشوری زندگی می کنند. از طرف دیگر کشور کانادا از اقتصادی عالی برخوردار است که برای شهروند شدن در این کشور امیتازی بسیار خوب محسوب خواهد شد.

با در نظر گرفتن اطلاعت کلی داده شده برای تصیم گرفتن جهت زندگی در کانادا کار سختی پیش رو نداریم. کشوری که از لحاظ اقتصادی و قدرت خرید بالای مردم در کشور و سطح بالای رفاه اجتماعی خوبی برخوردار است، قطعا پیشنهاد و فرصتی آینده دار برای زندگی است.

سختی های مهاجرت در هر کشوری ممکن است سال های اول آن هم به دلیل زبان و یا تطبیق دادن خود با فرهنگ کشور باشد. از لحاظ های مهاجرت زندگی کردن در کانادا چه برای دانشجویان و چه برای پزشکان متخصص کار سختی نخواهد بود.

تنها کافی است تا هزینه های لازم را پرداخت و مدارک مورد نیاز برای کانادا را ارسال کنیم.

جدول زمانی برای اخذ اقامت کانادا به مسیر مهاجرتی انتخاب شده بستگی دارد. برخی از برنامه‌های نامزد استانی (PNP) سریع‌تر پردازش می‌شوند، در حالی که پردازش برنامه کارگران ماهر فدرال (Skilled worker) از طریق سیستم اکسپرس اینتری بیشتر طول می‌کشد.

 از سال 2021، هدف سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) پردازش کامل‌ترین درخواست‌ها در شش ماه بود، اگرچه این زمان نیز می‌تواند متفاوت باشد. سایر عواملی که بر جدول زمانی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • کامل بودن و صحت درخواست ارسالی
  • حجم درخواست‌هایی که دولت کانادا دریافت می‌کند.
  • هرگونه بررسی یا الزامات اضافی برای اتباع ایرانی

جدول زمانی برای اخذ اقامت کانادا به مسیر مهاجرتی انتخاب شده بستگی دارد. برخی از برنامه‌های نامزد استانی (PNP) سریع‌تر پردازش می‌شوند، در حالی که پردازش برنامه کارگران ماهر فدرال (Skilled worker) از طریق سیستم اکسپرس اینتری بیشتر طول می‌کشد.

 از سال 2021، هدف سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) پردازش کامل‌ترین درخواست‌ها در شش ماه بود، اگرچه این زمان نیز می‌تواند متفاوت باشد. سایر عواملی که بر جدول زمانی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • کامل بودن و صحت درخواست ارسالی
  • حجم درخواست‌هایی که دولت کانادا دریافت می‌کند.
  • هرگونه بررسی یا الزامات اضافی برای اتباع ایرانی

مهاجران ایرانی برای مهاجرت به کشور کانادا باید برخی مدارک لازم را ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر هستند:

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه
  3. مدرک مبنی بر اعتبارسنجی و ارزیابی مدارک تحصیلی
  4. نتایج آزمون زبان
  5. گواهی عدم سوءپیشینه
  6. گزارش معاینه پزشکی
  7. مدارک مبنی بر تمکن مالی
  8. نامه پیشنهاد کاری (در صورت وجود)
  9. رزومه شخصی

بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا، گامی کلیدی در سفر پربار شما خواهد بود. در سال‌های اخیر، روش‌های زیر مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته‌اند:

  • ویزای تحصیلی: تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا، فرصتی عالی برای ارتقای دانش و مهارت و ورود به بازار کار این کشور است.
  • اسکیل ورکر: این روش برای متخصصان و افراد ماهر با سابقه کار مرتبط مناسب است.
  • ویزاهای سرمایه‌گذاری: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق این روش، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.
  • جاب آفر: دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی، مسیر مهاجرت را برای شما هموارتر می‌کند.
  • ویزای توریستی: سفر به کانادا با ویزای توریستی، فرصتی برای آشنایی با این کشور و برنامه‌ریزی برای مهاجرت در آینده است.

نکته قابل توجه این است که حدود 100 روش مهاجرت به کانادا وجود دارد که منجر به اقامت دائم می‌شوند. انتخاب بهترین روش، بستگی به شرایط شما دارد.

آیا می‌توان بدون مدرک زبان به اقامت کانادا فکر کرد؟

کانادا، سرزمینی پهناور با فرصت‌های بی‌نظیر، همواره مقصد جذابی برای مهاجران از سراسر جهان، از جمله ایرانیان بوده است. دریافت مدرک زبان، مانند آیلتس یا تافل، یکی از مراحل مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. اما این تنها راه نیست!

برنامه‌های مهاجرتی متنوع کانادا، فرصتی برای مهاجرت بدون مدرک زبان را نیز فراهم می‌کند. در این مقاله، به معرفی برخی از این برنامه‌ها خواهیم پرداخت:

1. حمایت مالی خانواده:

اگر اعضای خانواده شما، مانند همسر، پدر، مادر یا فرزند، دارای اقامت دائم کانادا باشند، می‌توانند از شما برای دریافت اقامت دائم حمایت مالی کنند. در این روش، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

2. برنامه کارگران خارجی موقت:

اگر پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کرده‌اید، می‌توانید از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) برای مجوز کار در کانادا اقدام کنید. الزامات زبان در این برنامه، با توجه به نوع شغل متفاوت خواهد بود.

3. مهاجرت تجاری:

اگر قصد دارید کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنید، می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرت تجاری مانند برنامه ویزای استارت آپ یا برنامه افراد خوداشتغال اقدام کنید. الزامات زبانی در این برنامه‌ها متفاوت است و در برخی موارد، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

4. ویزای بازدید کننده:

اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی (معمولاً کمتر از شش ماه) به کانادا سفر کنید، می‌توانید ویزای بازدید کننده (TRV) دریافت کنید. این ویزا به هیچ مدرک زبانی نیاز ندارد.

نکاتی در خصوص مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان:

  • شرایط و الزامات هر برنامه را به طور دقیق بررسی کنید.
  • در صورت نیاز، از خدمات مشاوره تخصصی مهاجرت استفاده کنید.
  • آگاهی از زبان انگلیسی یا فرانسوی، می‌تواند در فرآیند مهاجرت شما مفید باشد.

بهترین راه‌ مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

 ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند یا برای اقامت کانادا اقدام می‌کنند، باید برنامه‌های مختلف مهاجرتی و بهترین سریَع‌ترین راه‌های رسیدن به این هدف را بشناسند. 

انتخاب بهترین راه مهاجرت به کانادا مسیر تا حد زیادی به شرایط و اهدف شخصی فرد بستگی دارد. در ادامه به برخی از سریع‌ترین، آسان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های مهاجرت برای ایرانیان اشاره می‌کنیم:

برنامه نامزدهای استانی

استان‌های مختلف کانادا برنامه‌های مهاجرتی خاص خود را دارند که نیازهای خاص بازار کار آنها را برآورده می‌کند. اگر بتوانید نامزدی از یک استان را به دست آورید، شانس شما برای دریافت دعوتنامه و اقامت کانادا، از طریق سیستم اکسپرس اینتری به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

اسپانسرشیپ خانواده

اگر اعضای نزدیک خانواده شما در حال حاضر به عنوان مقیم دائم یا شهروند در کانادا زندگی می‌کنند، ممکن است بتوانند حمایت مالی شما را برای مهاجرت به عهده بگیرند.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری کانادا یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت افراد ماهر است. این سیستم مبتنی بر امتیاز، داوطلبان را بر اساس عواملی مانند سن، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان ارزیابی می‌کند. در نهایت از افرادی که نمرات بالایی دارند دعوت می‌شود برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنند.

برنامه نامزدهای استانی

استان‌های مختلف کانادا برنامه‌های مهاجرتی خاص خود را دارند که نیازهای خاص بازار کار آنها را برآورده می‌کند. اگر بتوانید نامزدی از یک استان را به دست آورید، شانس شما برای دریافت دعوتنامه و اقامت کانادا، از طریق سیستم اکسپرس اینتری به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری کانادا یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت افراد ماهر است. این سیستم مبتنی بر امتیاز، داوطلبان را بر اساس عواملی مانند سن، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت زبان ارزیابی می‌کند. در نهایت از افرادی که نمرات بالایی دارند دعوت می‌شود برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنند.

اسپانسرشیپ خانواده

اگر اعضای نزدیک خانواده شما در حال حاضر به عنوان مقیم دائم یا شهروند در کانادا زندگی می‌کنند، ممکن است بتوانند حمایت مالی شما را برای مهاجرت به عهده بگیرند.

فرایند و زمان پردازش مسیرهای مهاجرت به کانادا

جدول زیر مسیرهای مهاجرت به کانادا برای ایرانی‌ها، فرایند درخواست و زمان پردازش درخواست هرکدام از مسیرها را نشان می‌دهد:

 
مسیر مهاجرتیزمان پردازش درخواستفرآیند درخواست
اکسپرس اینتریحدود ۶ ماهباید یک پروفایل اکسپرس اینتری (Express Entry) به صورت آنلاین ایجاد کنید و وارد استخر اکسپرس اینتری شوید. سپس بر اساس امتیاز CRS خود، یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت می‌کنید و پس از آن باید مدارک و درخواست خود را برای دریافت اقامت کانادا ارسال کنید.
اسپانسرشیپ خانوادهحدود ۱۲ ماه برای همسر و برای فرزندان یا پدر و مادر زمان پردازش بر اساس شرایط متفاوت است.یکی از اعضای خانواده در کانادا باید برای حمایت مالی از شما تعهد دهد. سپس درخواست اسپانسرشیپ و درخواست اقامت کانادا را با هم ارسال کنید.
برنامه نامزدی استانی (PNP)زمان پردازش درخواست اقامت کانادا در استان‌های مختلف متفاوت است و درخواست‌های PNP در اکسپرس در حدود 6 ماه پردازش می‌شوند.برای PNP یکی از استان‌های کانادا درخواست دهید یا در یکی از PNP های مرتبط با اکسپرس اینتری نامزد شوید. در صورتی که موفق به دریافت نامزدی شدید، برای اقامت کانادا اقدام کنید.
ویزای تحصیلیزمان پردازش درخواست معمولاً ۳ تا ۴ ماه است و در برخی موارد با توجه به کشور مبدا بیشتر خواهد بود.ابتدا از یک موسسه آموزشی کانادایی پذیرش بگیرید. سپس درخواست خود را برای دریافت مجوز تحصیل ارسال کنید.
ویزای کاری۱ تا ۶ ماه بر اساس نوع مجوز کار و کشور مبدا.ابتدا یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. ممکن است کارفرما نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) داشته باشد. سپس برای دریافت مجوز کار با پیشنهاد شغلی و LMIA (در صورت نیاز) درخواست دهید.
ویزای استارتاپحدودا ۱۲ تا ۱۶ ماهابتدا تضمین یک سازمان کانادایی تعیین شده (گروه سرمایه گذاری فرشته (Angel Investor)، صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر (Venture Capital)، یا انکوباتور کسب و کار (Business Incubator)) را به دست آورید. با مهارت زبان کافی و بودجه لازم برای سرمایه گذاری، برای دریافت ویزای استارتاپ اقدام کنید.
 
هزینه‌های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

هزینه‌های مهاجرت به کانادا برای برنامه‌های تحصیلی و کاری متفاوت است. در ادامه فهرستی از هزینه‌های مهاجرت به کانادا هم برای مهاجرت کاری و هم برای مهاجرت تحصیلی ارائه می‌دهیم:

هزینه‌های مهاجرت کاری به کانادا بر اساس برنامه‌های مختلف مجوز کاری به شرح زیر هستند:

  • ویزای کارآفرینی/استارت آپ
  1. هزینه درخواست (هزینه پردازش + هزینه حق اقامت دائم): ۲۱۴۰ دلار کانادا
  2. هزینه درخواست شما (فقط هزینه پردازش): ۱۶۲۵ دلار کانادا
  3. هزینه درخواست همسر (هزینه پردازش + حق اقامت دائم): ۱۳۶۵ دلارکانادا
  4. هزینه درخواست همسر (فقط هزینه پردازش): ۸۵۰ دلارکانادا
  5. هزینه درخواست فرزند: ۲۳۰ دلارکانادا برای هر فرزند
  • ویزای کاری (IMM)
  1. هزینه دریافت مجوز کار برای هر نفر: ۱۵۵ دلارکانادا
  2. هزینه تمدید مجوز کار: ۳۵۵ دلارکانادا
  • برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP)
  1. هزینه‌های مجوز کار (همانطور که در بالا ذکر شد) اعمال می‌شود.

 از سال 2021، هدف سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) پردازش کامل‌ترین درخواست‌ها در شش ماه بود، اگرچه این زمان نیز می‌تواند متفاوت باشد. سایر عواملی که بر جدول زمانی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • کامل بودن و صحت درخواست ارسالی
  • حجم درخواست‌هایی که دولت کانادا دریافت می‌کند.
  • هرگونه بررسی یا الزامات اضافی برای اتباع ایرانی

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

 از سال 2021، هدف سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) پردازش کامل‌ترین درخواست‌ها در شش ماه بود، اگرچه این زمان نیز می‌تواند متفاوت باشد. سایر عواملی که بر جدول زمانی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • کامل بودن و صحت درخواست ارسالی
  • حجم درخواست‌هایی که دولت کانادا دریافت می‌کند.
  • هرگونه بررسی یا الزامات اضافی برای اتباع ایرانی
هزینه ویزای توریستی کانادا
شرح هزینههر نفرخانواده
ترجمه رسمی مدارک۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
بررسی پرونده توسط سفارت۱۰۰ دلار۵۰۰ دلار (خانواده ۵ نفره یا بیشتر)
وکیل مهاجرت (اختیاری)۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار
انگشت نگاری ۸۵ دلار ۱۷۰ دلار (خانواده ۲ نفره یا بیشتر)
سفر ۳ روزه به ترکیه برای انگشت نگاری ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان —
پیکاپ ویزاشروع از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد ونکوور۲,۸۰۰ تا ۳,۵۰۰ دلار
محل سکونتماهانه ۱,۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ دلار
بیمه درمانیروزانه ۵ دلار – ماهانه ۱۵۰ دلار
تفریحاتماهانه ۵۰۰ دلار
حمل و نقل عمومیماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار
پوشاک (شلوار یا تیشرت)۳۰ تا ۵۰ دلار
خرید سوغاتی۱۰ تا ۲۰ دلار
خورد و خوراک (یک وعده غذا + قهوه)۱۵ دلار + ۵ دلار
تمدید اقامت به عنوان ویزیتور۱۰۰ دلار

دلایل ریجکت ویزای توریستی و مراحل درخواست مجدد

ویزای توریستی کانادا ممکن است به دلایل مختلفی ریجکت شود که در ادامه به تعدادی از مهمترین دلایل آن اشاره می‌کنیم:

  • هدف نامشخص از سفر به کانادا
  • دارایی و اموال ناکافی در کشور مبدا
  • ارائه مدارک ناکافی یا ناقص و مبهم
  • وضعیت شغلی ناپایدار متقاضی در کشور مبدا
  • عدم تناسب بین مدت اقامت در کانادا و میزان تمکن مالی ارائه شده
  • عدم داشتن سابقه سفر
  • عدم ارائه مدارک کافی از فرد دعوت کننده
  • عدم توانایی مالی کافی فرد دعوت کننده 
  • عدم داشتن سلامت جسمی
  • داشتن سوء پیشینه
  • قانع نشدن آفیسر از برگشت متقاضی به کشور خود

در صورتی که درخواست ویزای توریستی شما به دلایل گفته شده رد شود، امکان اپلای مجدد برای اداره مهاجرت کانادا وجود دارد. اما زمانی این کار مفید و نتیجه بخش است که مشکلات پرونده خود را طبق نظرات آفیسر برطرف کرده و شانس خود را مجددا امتحان کنید. در غیر اینصورت، اگر تغییری در شرایط و مدارک خود به وجود نیاورید و مشکلات پرونده را رفع نکنید، درخواست شما مجددا رد خواهد شد.

اقامت و مهاجرت به کانادا با تحصیل فرزندان

اگر فرزند شما در کانادا تحصیل می‌کند و شما می‌خواهید از تحصیل فرزند خود به عنوان مسیری برای مهاجرت استفاده کنید، باید نسبت به موارد زیر آگاه باشید.

درصورتی که فرزند شما در کانادا تحصیل می‌کند، امکان دریافت اقامت موقت از طریق ویزای بازدید کننده و سوپر ویزا وجود دارد:

  1. ویزای بازدید کننده: اگر می‌خواهید زمانی که فرزندتان در حال تحصیل است در کانادا بمانید، می‌توانید برای دریافت ویزای ویزیتور درخواست دهید. دریافت این ویزا به شما اقامت دائم نمی‌دهد، اما می‌توانید به طور موقت در کشور بمانید.
  2. سوپر ویزا: برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که می‌خواهند برای مدت طولانی‌تری خانواده خود را در کانادا ملاقات کنند، Super Visa در نظر گرفته شده است. این ویزت به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر دو سال بدون تمدید وضعیت خود در کانادا بمانند.

در مورد دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. زمانی که فرزند شما ویزای دانشجویی دارد، نمی‌تواند مستقیماً از شما برای دریافت اقامت کانادا حمایت کند. او ابتدا باید اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دریافت کند.
  2. هنگامی که فرزند شما تابعیت کانادا یا اقامت دائم کانادا را به دست آورد، اگر سن او بالای ۱۸ سال بوده و از نظر مالی شرایط خوبی داشته باشد، می‌تواند از طریق برنامه حمایت مالی خانواده، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای دریافت اقامت دائم حمایت کند.
  3. برنامه دیگری که در این مورد به شما کمک می‌کند، برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) است. با این حال، محدودیتی برای تعداد درخواست‌های پذیرفته شده در سال وجود دارد و اغلب با قرعه‌کشی انجام می‌شود.

زمانی که فرزند شما در کانادا تحصیل می‌کند، ممکن است بتوانید راه‌های مهاجرت دیگری برای خود پیدا کنید که شامل موارد زیر هستند:

  1. اکسپرس اینتری: یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز است که امتیازها را بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و عوامل دیگر در نظر می‌گیرد.
  2. برنامه‌های نامزدی استانی (PNP): استان‌های کانادا برنامه‌های خاصی دارند که برای معرفی افراد اساس نیاز استان طراحی شده‌اند.
  3. مهاجرت تجاری: اگر یک کارآفرین یا سرمایه گذار هستید، برنامه‌هایی برای شما برای مهاجرت تجاری به کانادا وجود دارد.

اگر علاقه مند به کار در کانادا در حین تحصیل فرزندتان هستید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. می‌توانید مجوز کار دریافت کنید، به خصوص اگر یک پیشنهاد شغلی داشته باشید.
  2. به عنوان یکی از اعضای خانواده یک دانشجو، می‌توانید در برخی موارد برای دریافت مجوز کار آزاد درخواست دهید. این مجوز به شما امکان می‌دهد برای هر کارفرمایی در کانادا بدون پیشنهاد شغلی تا کار کنید.
مهاجرت کاری به کانادا برای ایرانی‌ها

برای مهاجرت به کانادا برنامه‌های مهاجرتی خاصی طراحی شده است که برای شرکت در آنها باید شرایط لازم را داشته باشید. یکی از محبوب‌ترین مسیرها برای افراد ماهر از کشورهایی از جمله ایران، سیستم اکسپرس اینتری است که بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) عمل می‌کند.

اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین است که برای مدیریت درخواست‌های افراد ماهری که مایل به مهاجرت به کانادا هستند استفاده می‌شود. از طریق این سیستم، سه برنامه مهاجرتی اصلی انجام می‌شود:

  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)   
  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

علاوه بر این، اگر کاندیداها واجد شرایط شرکت در هر یک از برنامه‌های فوق باشند، می‌توانند از طریق اکسپرس اینتری برای برنامه نامزدی استانی نیز درخواست دهند.

فرآند درخواست شرکت در سیستم اکسپرس اینتری به شرح زیر است:

  1. بررسی شرایط
  2. کسب امتیاز درر سیستم رتبه بندی جامع (CRS)
  3. مدارک
  4. ایجاد پروفایل
  5. ارسال درخواست

کلاس تجربه کانادایی برای کارگران ماهر با تجربه کاری کانادایی با هدف اقامت دائم طراحی شده است. این برنامه یکی از سه برنامه فدرال است که از طریق سیستم درخواست اکسپرس اینتری آنلاین مدیریت می‌شود.

حداقل شرایط لازم برای شرکت در این برنامه مهاجرتی به شرح زیر است:

  • مهارت زبان در چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن.
  • سابقه کار ماهر: حداقل ۱ سال سابقه کار ماهر در کانادا در ۳ سال قبل از درخواست.
  • ماهیت کار ماهر: تجربه کاری باید با طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) در رده‌های شغلی TEER 0، 1، 2 یا 3 مطابقت داشته باشد.
  • اعتبارسنجی مدارک خارجی
  • پذیرش ورود به کانادا
  • اقامت در استانی به جز استان کبک

برای مهاجرت به کانادا برنامه‌های مهاجرتی خاصی طراحی شده است که برای شرکت در آنها باید شرایط لازم را داشته باشید. یکی از محبوب‌ترین مسیرها برای افراد ماهر از کشورهایی از جمله ایران، سیستم اکسپرس اینتری است که بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) عمل می‌کند.

برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIPP)

برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIPP) مسیری را برای مهاجران ماهر برای دستیابی به اقامت دائم در کانادا فراهم می‌کند. شرایط شرکت در این برنامه به شرح زیر است:

  • تجربه کاری در دسته‌های خاص NOC 2021 TEER
  • فارغ التحصیل شدن از یک موسسه معتبر در آتلانتیک کانادا
  • مدرکی مبنی بر تمکن مالی
  • دریافت پیشنهاد شغلی معتبر
  • تهیه مدارک لازم
  • درخواست برای دریافت مجوز کار
پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP)

پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) برنامه‌ای است که جوامع کوچکتر کانادایی را قادر می‌سازد تا با تسهیل مراحل دریافت اقامت کانادا برای کارگران خارجی ماهر، به رشد اقتصادی خود کمک کنند. فرایند شرکت در این برنامه به شرح زیر است:

  1. تأیید صلاحیت
  2. دریافت پیشنهاد شغلی
  3. دریافت توصیه نامه
  4. ارسال درخواست برای دریافت اقامت کانادا

جوامع متقاضیان را بر اساس همسویی آنها با نیازهای اقتصادی محلی، فرصت‌های شغلی و اهداف اقامتی ارزیابی می‌کنند. نامزدهای تایید شده از فرصت‌های خوبی در جامعه بهره مند می‌شوند.

مهاجرت فرانسوی زبان‌ها از طریق برنامه تجربه کبکی (PEQ)

برنامه تجربه کبکی (PEQ) برنامه‌ای است که یک گروه خاص را هدف قرار می‌دهد و آن گروه فارغ التحصیلان کبک و کارگران خارجی موقت حاضر در استان هستند. کسانی که مایل به استفاده از این فرصت هستند باید اطمینان حاصل کنند که همه شرایط مرتبط با برنامه تجربه کبکی را دارند. متقاضیان دو دسته هستند:

  • کارگران خارجی موقت
  • فارغ التحصیلان کبک
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

کی از راه‌های مهاجرت به کانادا، ازدواج با یک شهروند یا یک فرد مقیم دائم کانادا است. با این حال مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مراحل و شرایط خاصی دارد و باید نسبت به آنها آگاه باشید. نکته مهم این است که ازدواج شما باید به صورت قانونی در کانادا ثبت شود

رایج ترین مسیر مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، اسپانسرشیپ همسر است. طبق این قانون همسر یا شریک زندگی شما در کانادا می‌تواند از شما حمایت مالی کند. اسپانسر (همسر یا شریک زندگی شما در کانادا) باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد، شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد و نشان دهد که می‌تواند از نظر مالی از شما حمایت کند.

برای مهاجرت از این مسیر باید فرم و مدارک لازم را ارائه دهید و ثابت کنید که رابطه شما واقعی است و فقط به منظور مهاجرت نیست. برای ورود به کانادا باید معاینات پزشکی را پشت سر بگذارید و نباید سابقه کیفری جدی داشته باشید. زمان رسیدگی به درخواست‌های حمایت از همسر چندین ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

حمایت از همسر، اصلی‌ترین مسیر مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بستن

مهاجرت تجاری به کانادا؛ بررسی شرایط و هزینه‌ها

کانادا مسیرهای مهاجرتی مختلفی را برای تجار، کارآفرینان و سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. دولت‌های فدرال و استانی با توجه به اهمیت رشد اقتصادی و ایجاد شغل، برنامه‌های متعددی را برای جذب استعدادهای تجاری به کشور ایجاد کرده‌اند. برخی از برنامه‌های مهاجرت تجاری به شرح زیر هستند:

انتخاب بهترین راه مهاجرت به کانادا مسیر تا حد زیادی به شرایط و اهدف شخصی فرد بستگی دارد. در ادامه به برخی از سریع‌ترین، آسان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های مهاجرت برای ایرانیان اشاره می‌کنیم:

برنامه‌های کارآفرینی استانی (PEP)

استان‌ها و مناطق مختلف در کانادا برنامه‌های کارآفرینی خود را ارائه می‌کنند. این برنامه‌ها برای جذب افرادی طراحی شده‌اند که می‌توانند در آن منطقه کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند. فرایند شرکت در این برنامه به شرح زیر است:

برنامه کارآفرینی کبک (PQE)

کبک سیستم مهاجرتی مخصوص به خود و در نتیجه برنامه کارآفرینی متمایز خود را دارد. شرایط شرکت در این برنامه به شرح زیر است: راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در کبک با سرمایه اولیه ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا در خارج از منطقه شهری یا ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا در منطقه شهری.

ویزای استارت آپ (Startup Visa)

این برنامه کارآفرینانی را جذب می‌کند که پتانسیل ایجاد مشاغل در کانادا را دارند و می‌توانند برای کانادایی‌ها شغل ایجاد کنند و در مقیاس جهانی به رقابت بپردازند. شرایط دریافت این ویزا به شرح زیر است: دریافت پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

این برنامه برای افرادی طراحی شده است که تجربه مرتبط در فعالیت‌های فرهنگی یا دو و میدانی دارند و می‌توانند در کانادا خوداشتغال شوند. شرایط شرکت در این برنامه به شرح زیر است: حداقل دو سال تجربه کاری مرتبط توانایی ایجاد یک کسب و کار

برنامه جابجایی بین المللی (IMP)

برنامه جابجایی بین المللی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا کارگران خارجی را بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) استخدام یا کنند. برای خرید کسب و کار در کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:

ویزای کاری C10

طراحی شده است و به کارفرمایان اجازه می‌دهد افراد را بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) استخدام کنند. شرایط دریافت ویزای کاری C10 به شرح زیر است:

مهاجرت و اقامت در کانادا کانادا از طریق خرید کسب و کار

یکی از بهترین راه مهاجرت به کانادا برای مهاجرت تجاری و دریافت اقامت کانادا، خرید یک کسب و کار است. شرایط خرید کسب و کار در کانادا به شرح زیر است: 

  1. اقامت و وضعیت حقوقی
  2. توانایی مالی
  3. ارزیابی ارزش کسب و کار
  4. بازنگری قانونی
  5. بررسی مجوزها
  6. ارائه یک طرح جامع
  7. ایجاد شغل
  8. مدیریت فعال
  9. تاییدیه‌های نظارتی
  10. در نظر گرفتن الزامات محلی
مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی (Self-Employed)

برنامه افراد خوداشتغال در کانادا به افرادی که تجربه حرفه‌ای در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی دارند اجازه می‌دهد به این کشور مهاجرت کرده و اقامت کانادا را دریافت کنند. شرایط شرکت در این برنامه به شرح زیر است:

  1. تجربه مرتبط به مدت حداقل دو سال در یک دوره ۵ ساله قبل از درخواست
  2. تمایل و توانایی خوداشتغالی در کانادا
  3. پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی
  4. دریافت گواهی عدم سوءپیشینه
  5. ارائه بیومتریک
  6. تمکن مالی

تحصیلات، سن، توانایی‌های زبانی و سازگاری متقاضی نیز در نظر گرفته می‌شود. پس از درخواست، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) فرم‌های درخواست، هزینه پردازش، هزینه بیومتریک و همه مدارک مورد نیاز را بررسی می‌کند. زمان پردازش این برنامه نیز متفاوت است به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در صورت تایید درخواست، اقامت کانادا برای متقاضی صادر می‌شود که شامل تایید اقامت دائم (COPR) و ویزای ورود است.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ به شهروندان کانادایی یا مقیم دائم اجازه می‌دهد تا از بستگان خود از جمله همسر یا فرزند حمایت کنند تا به کانادا بیایند و اقامت کانادا دریافت کنند. اسپانسر باید از نظر مالی توانایی حمایت از فرد مورد حمایت را پس از ورود به کانادا داشته باشد.

بر اساس برنامه اسپانسرشیپ همسر، شهروندان کانادایی یا مقیم دائم می‌توانند از همسر خود حمایت مالی کنند. شرایط حمایت از همسر برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ به شرح زیر است:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • شهروندی یا اقامت کانادا
  • زندگی در کانادا
  • عدم دریافت کمک‌های اجتماعی
  • توانایی مالی
  • عدم وجود محکومیت کیفری

زمان رسیدگی به درخواست‌های اسپانسرشیپ همسر حدود ۱۲ است که این زمان می‌تواند تغییر کند.

  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)   
  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

علاوه بر این، اگر کاندیداها واجد شرایط شرکت در هر یک از برنامه‌های فوق باشند، می‌توانند از طریق اکسپرس اینتری برای برنامه نامزدی استانی نیز درخواست دهند.

بر اساس این برنامه نیز، شهروندان کانادایی یا مقیم دائم می‌توانند از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود حمایت مالی کنند. شرایط حمایت از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ به شرح زیر است:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • شهروندی یا اقامت کانادا
  • زندگی در کانادا
  • توانایی مالی
  • عدم وجود محکومیت کیفری

مهاجرت به کانادا به عنوان پناهنده

 

پناهندگان نمی‌توانند به طور مستقیم به دولت کانادا درخواست دهند. آنها باید توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) درخواست خود را به کانادا ارسال کنند. پناهندگان دو دسته هستند:

  • افرادی که برای فرار آزار و شکنجه بر اساس نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، ملیت یا عضویت در یک گروه اجتماعی (مانند جنسیت یا گرایش جنسی) وارد کانادا می‌شوند. این پناهندگان توسط دولت کانادا، نهادهای خصوصی یا ترکیبی از هر دو حمایت می‌شوند.
  • افرادی که تحت تأثیر جنگ داخلی قرار گرفته‌اند.

هر دو دسته پناهندگان باید درخواست خود را ارسال کنند، معاینه پزشکی انجام دهند و سوءپیشینه کیفری نداشته باشند. استان کبک رویه‌های خاص خود را برای انتخاب پناهندگان دارد

اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا برای ایرانی‌ها

 

پاسپورت کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا است و هدف بیشتر ایرانی‌ها از مهاجرت به کانادا در نهایت دریافت تابعیت و اخذ پاسپورت کانادایی خواهد بود. از سال ۲۰۲۴، نسخه‌های جدید گذرنامه برای تابعین کانادا صادر خواهد شد. با این حال، افرادی که دارای گذرنامه معتبر هستند، نیازی به دریافت نسخه جدید ندارند.

برای کودکان، پاسپورت تا ۵ سال اعتبار دارد، حتی اگر کودک در این بازه زمانی ۱۶ ساله شود. پس از انقضا یا زمانی که کودک ۱۶ ساله شد، باید برای دریافت یک پاسپورت بزرگسال درخواست کند. هیچ فرآیندی برای تمدید پاسپورت کودک وجود ندارد.

مهاجرت ایرانیان به کانادا در چند دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و کانادا برنامه‌هایی دارد که هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند به کمک آنها وارد این کشور

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای

 

اگر قصد دریافت اقامت کانادا، با مدرک فنی حرفه ای را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر گواهینامه‌های را از کشور خود دریافت کنید، این مدارک در کانادا ارزیابی می‌شوند.

ارزیابی مدارک تا حد زیادی به حرفه و نهاد نظارتی بستگی دارد. برخی از این مدارک همانطور که هستند به رسمیت شناخته می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نیاز به ارزیابی خواهند داشت تا برابری آنها با استانداردهای کانادا اعتبارسنجی شود.

مهاجرت پزشکان و پرستاران به کانادا

 

کانادا درسال‌های گذشته برای رفع کمبود نیروی کار در بخش خدمات و درمان خود، اقدام به جذب پزشکان و پرستاران کرده است. یکی از برنامه‌های مهاجرت پزشکان و پرستاران به کانادا، اکسپرس اینتری است. LIMIA برنامه دیگری است که به کمک آن افراد ماهر در زمینه پزشکی و پرستاری می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند.

کانادا گزینه‌های مجوز کار را برای پزشکان ارائه می‌دهد که شامل برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) است و به پزشکان امکان می‌دهد قبل از اخذ اقامت دائم در کانادا مشغول به کار شوند.

سخن پایانی

با خواندن این مقاله ای با صفر تا صد مهاجرت به کانادا آشنا شده اید و به طور کلی اطلاعات مفیدی در مورد هزینه ها، فرهنگ و خود کشور کانادا دریافت کرده اید. برای مهاجرت به کانادا از طریق های مختلف و ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه ها، زندگی خوبی پیش روی شما خواهد بود.

پرسش‌ها و سوالات متداول

مهاجرت تحصیلی خوب است؟

خیلی از دانشجویان ایرانی تبار و از کشور های دیگر هستند که قصد دارند تا با مهاجرت تحصیلی ادامه دانش و کسب مهارت خود را در کانادا ادامه دهند. این تصمیم بسیار درست است زیرا مهاجرت تحصیلی مزایای خود را دارد.

مهاجرت به طور کلی در کشور کانادا بسیار خوب است. اما مهاجرت کاری روشی خوب است و فرد پس از گذشت چند ماه می تواند کسب درآمد داشته باشد.

برای مهاجرت به خصوصی از طریق کار و تخصص های پزشکی سابقه کاری و مدارک آن برای کانادا خیلی مهم است. زیرا به دلیلی هجوم گسترده افراد از کشور های مختلف برای زندگی در کانادا و رقابت سنگینی که وجود دارد، سابقه کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.